DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

پارکت چوبی

پارکت چوبی با کنار هم قرار دادن قطعات چوبی در اشکال و ابعاد مختلف تشکیل می شود. پارکت چوبی به صورت یک تکه و چند لایه وجود دارد که بعد از نصب هر دو از ظاهری یکسان برخوردار می باشند. نکته ی حائز اهمیت در خصوص پارکت چوبی، طبیعی بودن آن است که آن را از دیگر کفپوش های موجود در بازار متمایز می سازد

در قدیم بیشتر از مد ل هایی که از چوب طبیعی با تکه‌ های کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفت استفاده می ‌شد که مشکلات فراوانی به همراه داشت که از جمله آن‌ ها می‌توان به تعمیرکردن و ساب و لاک زدن هر ساله آن اشاره نمود اما امروزه با فناوری‌های جدید انواع جدید تری از پارکت به بازار عرضه شده‌ است که به پارکت لمینت شناخته می‌شوند.

پارکِت، چوب‌ فرش یا کف ‌پوش چوبی، کف‌ پوشی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. امروزه کف ‌پوش‌های جدیدی با مواد ام دی اف و اچ دی اف نیز استفاده می‌شوند که لمینت نام دارند و به اشتباه با نام پارکت در بازار عرضه می‌شود. این مواد جدید برای نصب موقتی مناسب بوده و فاقد ویژگی‌های بنیادی پارکت هستند. پارکت‌ها در ابعاد و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند که بخاطر وجود بعضی از مواد پلاستیکی موجود در آن مانع از خوردگی‌های موریانه‌ایی و حشراتی می‌شود. به علت این که از چوب در ساختار آن استفاده شده نباید در مجاورت با رطوبت و آب باشد که این نوعی ضعف برای این مواد محسوب می‌شود.

کفپوش ها از تنوع بسیار متعددی برخوردار هستند که مناسب تمامی انواع ساختمان ها می باشند. و میشود در تمامی ساختمان ها با انواع متریال استفاده کرد , با توجه به فراوانی گونه های کفپوش انتخاب های بی شماری برای شما وجود دارد به طوری که می توانید متناسب با نیاز و شرایط محیطی، کفپوش مناسب را انتخاب نمایید. برخی افراد تمایل دارند به جای استفاده از پارکت چوبی از لمینت و یا هر نوع پارکت دیگری استفاده نمایند .


انواع پارکت چوبی


مزایای پارکت چوبی چیست ؟

 

حفظ سلامت انسان ومحیط زیست

تنوع در طرح و گونه های چوب

عمر طولانی بالغ بر 100 سال

قابلیت ترمیم پذیری

از دیگر ویژگی های کفپوش چوبی نصب بسیار ساده و راحت آن می باشد. این نوع از کفپوش در مدت زمان بسیار کوتاه قابل اجرا و نصب می باشد و هیچ گونه کثیف کاری متریال های دیگر را ندارد به همین دلیل از محبوبیت بسیار جذابی در میان متریال های ساختمانی برخوردار است.

سهولت و سادگی در تمیز کردن پوشش چوبی یکی از بهترین نکات این کفپوش می باشد که در میان خانم های خانه دار از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار است. تنها با یک دستمال مرطوب می توان سطح آن را تمیز نمود. تنها موردی که در این زمینه باید در نظر گرفت رعایت این نکته می باشد که از دستمال خیس برای پاک نمودن پارکت استفاده نشود و فقط دستمال نم دار و مرطوب باشد زیرا چوب کاملا در برابر آب حساس است.


معایب پارکت چوبی

چرا پارکت چوبی را همه میپسندند ؟

 

پارکت چوبی از جمله متریالی برای پوشش کف است که در سرتاسر دنیا بدون توجه به نوع فرهنگ، موقعیت جغرافیایی و آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از آرشیتکت ها در تمامی نقاط دنیا با استفاده از چوب، سازه هایی ماندگار خلق نموده اند. استفاده از چوب علاوه بر کاربرد سازه ای آن کاربرد دکوراتیو نیز دارد که از جمله ی آن ها پارکت می باشد. در دنیا آثار بسیاری بسیاری از بناها و ساختمان هایی که چوب در آن ها به کار رفته است وجود دارد که دارای زیبایی شگفت انگیزی می باشد.

استحکام و پایداری از عوامل بسیار با اهمیت در انتخاب متریال ساختمانی می باشد. چوب طبیعی در زمره ی متریالی قرار دارد که علاوه بر زیبایی و جذابیت که هر فردی با هر سلیقه ای را به خود جذب می نماید، از استحکام و استقامت مثال زدنی برخوردار است که سالهای طولانی می توان با همان کیفیت اولیه از آن بهره برد. 

با توجه به طبیعی بودن پارکت و تراکم بالای چوب راه رفتن بر روی آن هیچ صدای آزاردهنده ای ایجاد نمی نماید و برای سلامتی ساکنین به ویژه کودکان هیچ گونه ضرر و زیانی نخواهد داشت و می توان کودکان خردسال را بدون زیرانداز بر روی آن قرار داد. راه رفتن بر روی کفپوش چوبی طبیعی از لذت خاصی برخوردار است به طوریکه به جرات می توان گفت هیچ یک از متریال های دیگر که برای این منظور استفاده می شود از چنین ویژگی بهره نمی برند.

پارکت چوبی هیچ ماده ی شیمیایی در آن استفاده نشده است و بنابراین کاملا قابل تجزیه زیستی می باشد. با توجه به افزایش آلودگی های آسیب رسان به کره ی زمین امروزه دغدغه ی محیط زیست از موارد بسیار با اهمیت در سرتاسر دنیا می باشد بنابراین استفاده از متریال هایی که بدون مواد شیمیایی ساخته شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.   

پارکت چوبی صد درصد قابل بازسازی و ترمیم می باشد و این کار با ساب زدن و در نهایت لاک و روغن قابل اجرا می باشد اما باید این نکته را در نظر داشت که حتما می بایست این کار توسط نیروی متخصص انجام شود.


پارکت چوبی


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.