DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

سنگ کف

از قرن ها پیش سنگ طبیعی به دلایل بسیاری از گزینه های پر طرفدار برای طراحی کف بوده است. کف پوش سنگی، رنگ ها و بافت طبیعت را به خانه های ما می آورد و کیفیت و زیبایی خاصی به فضا می دهد که ممکن است با هیچ مواد و مصالح دیگر به دست نیاید.  چون سنگ طبیعی از زمین نشأت می گیرد، تنوع زیادی در رنگ و کیفیت آن ها وجود دارد، بنابراین در هنگام انتخاب و خرید سنگ کف برای دکوراسیون منزل تان نهایت دقت و هوشمندی را به کار گیرید.

سطح کف سنگ شده هم بسیار زیباست، هم محکم و هم طول عمر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این برای هر اتاقی هم مناسب است. در حقیقت می توان کفپوش سنگ را تنها ماده ای دانست که هم برای فضای داخلی خانه و هم فضای خارجی قابل استفاده است.اگر انتخاب شما کف پوش سنگی است لطفا با ما همراه باشید .

یکی از دلایلی که بناهای باستانی و قدیمی هنوز هم ماندگار و پابرجا هستند، استفاده از ساختاری محکم و ماندگار است. اگر تصمیم دارید خانه ای را طراحی کنید که سالیان سال در آن زندگی کنید استفاده از کفپوش سنگی و محکم گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سنگ ها به نسبت مواد و مصالح دیگری از جمله چوب که با گذشت زمانی باید دوباره بازسازی و صیقل داده شود، با گذر مدت زمان و سالیان طولانی احتیاج به نگهداری بسیار کمی دارد.


مزایای کف سنگی چیست ؟

 

سنگ به طور طبیعی در هوای گرم، خنک است

اگر محیط زندگی شما گرم است می توانید از سنگ فرش برای خنک تر کردن فضا استفاده کنید. راه رفتن با پای برهنه بر روی سنگی خنک آن هم در آستانه فصل تابستان قطعا بسیار دلنشین خواهد بود.

کفپوش سنگی در انتقال گرما به فضا نیز بسیار مناسب است

اگر در محیطی با آب و هوای سرد زندگی می کنید، استفاده از کف پوش سنگی در مواقعی که در زیر آن یک منبع گرمایی وجود دارد بسیار مناسب و دلنشین خواهد بود چرا که سنگ گرما را نیز به خوبی هدایت خواهد کرد.

سنگ توانایی دفع عوامل حساسیت زا را نیز دارد

اگر شما یا یکی از اعضای خانوادتان از حساسیت رنج می برید باز هم استفاده از کف پوش سنگی را برای شما پیشنهاد می کنیم. چرا که سنگ توانایی دفاع در برابر گرد و خاک و حساسیت را دارد. سطوح بدون منفذ سنگ ها باعث جلوگیری از هرگونه آلرژی می گردد؛ بنابراین تمیز نگه داشتن سطوح هم در این میان بی تاثیر نخواهد بود. حتی سنگ های منفذ دار مثل مرمر به اندازه موادی مثل چوب، چوب پنبه و فرش در ایجاد آلرژی تاثیرگذار نیستند.

 

انواع کف پوش سنگی

 

معایب کف پوش سنگی چیست ؟

 

سنگ هزینه بالایی دارد , سعی کنید معمولا از سنگ هایی استفاده کنید که استخراج محلی می شود چرا که قیمت مناسب تری خواهند داشت. همچنین هزینه حمل و نقل کفپوش سنگی نیز بسیار قابل ملاحظه است؛ اما این را بدانید که حتی سنگ های محلی نیز به نسبت سایر موادی مثل چوب قیمت بالاتری دارند.

استحکام سنگ فرش زمانی که فرد یا وسیله ای بر روی زمین می افتد، خطرناک خواهد بود , کودکان بازیگوش و افراد کهن سالی که استخوان بندی شکننده تری دارند در معرض افتادن بر روی زمین هستند که این عامل در هنگامی که کف پوش شما سنگی است خطرناک خواهد بود چرا که احتمال شکسته شدن بالایی وجود دارد. لوازم چینی و شیشه ای در هنگامی که بر روی کف پوش سنگی سقوط کنند یقینا شکسته خواهند شد.

 

مزایاس سنگ برای کف

 

 

انواع سنگ ها برای کف منزلتان چیست ؟

 

یکی از بهترین گزینه هایی که با آن می توانید رنگ و بافت طبیعت را به دکوراسیون منزل خود بیاورید و حس قدم زدن در خانه تان را شیرین و دلچسب کنید، انتخاب سنگ کف مناسب است.

 

سنگ تراورتن

تراورتن  یک سنگ رایج است که زیاد با آن مواجه می شوید. این سنگ اغلب به عنوان سنگ مرمر یا سنگ آهک فروخته می شود، در حالی که هیچ کدام از آنها نیست. تراورتن یک سنگ رسوبی تشکیل شده از کلسیت و از خویشاوند آهکی اش نرم تر است. این سنگ درخشش ندارد، اما وقتی به صورت طبیعی و اصلی خود به کار می رود، کمتر متریالی در گرمی و صمیمت بخشیدن به فضا به پای آن می رسند. تراورتن به عنوان یک متریال شکننده بد نام شده است اما بنا های تاریخی ساخته شده از تراورتن در رم که بیش از ۳۰۰ سال از عمرشان می گذرد این اتهام را رد می کنند. سنگ تراورتن  مزایای فراوانی دارد از جمله : رنگ ها و الگو های بسیار متنوع، احساس نرمی و صافی در زیر پا و از معایب آن هم میتوان گفت قابل خراشیده شدن و لکه گرفتن است . این سنگ بیشتر در : نشیمن ها، راهرو ها، آشپزخانه ها، حمام و سرویس بهداشتی ها استفاده میشود .

 

سنگ مرمر

در زمان های گذشته، پادشاهان و سزارها خواستار کف هایی با سنگ مرمر بودند، امروزه نیز هنوز بسیاری از افراد این سنگ را برای کف ترجیح می دهند. با وجودی که این سنگ هم قابل خراش برداشتن و لکه گرفتن است، اما شخصیت و هویت دارد. سنگ مرمر سخت تر و انعطاف پذیر تر از سنگ تراورتن است اما به توجه بیشتری نیاز دارد. مزایای این سنگ : رنگ ها و الگوهای زیبا، انعطاف پذیری زیاد آن است, و معایب آن : آب را جذب می کند، بنابراین برای استفاده در فضاهای بیرونی مراقب باشید. قابل خش و لکه گرفتن است . و کاربری های پیشنهادی آن : فضاهای نشیمن، راهرو ها، آشپزخانه ها، حمام و سرویس بهداشتی ها است .

 

سنگ مرمر

 

گرانیت

به احتمال زیاد سخت ترین سنگ طبیعی گرانیت است. هیچ متریال دیگری مانند گرانیت درخشش و قابلیت دفع آب ندارد. درخشش و سختی سنگ گرانیت با وجود زیبایی، یک سطح بی رحم و خطرناک ایجاد می کند. مزایای سنگ گرانیت: رنگ های زیبا، انعطاف پذیری زیاد، قابل استفاده در فضاهای داخلی و بیرونی است و  معایب آن : تقریبا سرد به نظر می رسند. کاربری های پیشنهادی این مترال : قابل استفاده در فضاهای نشیمن، راهرو ها، آشپزخانه ها، حمام و سرویس بهداشتی ها است .

 

سنگ آهک

سنگ آهک سنگ کلسیتی دیگری شبیه به سنگ آهک است. گرچه بر خلاف تراورتن، سنگ آهک با گذشت زمان و تحت عملیات تکتونیکی سخت تر می شود. این سخت شدن، آن را برای استفاده در کف سازی، بهتر و منعطف تر می سازد. برای دیدن انواع سنگ های ساختمانی و دکوراتیو سری به اهالی فن چیدانه بزنید.خطوط سنگ آهک اغلب فرم آن را به وجود می آورد و شبیه به چوب به نظر می رسد. مزایای سنگ آهک: رنگ ها و الگوهای زیبا، انعطاف پذیری زیاد است و  معایبش : آب را جذب می کند، بنابراین برای استفاده در فضاهای بیرونی باید دقت شود. کاربری های پیشنهادی این متریال : در نشیمن ها، راهرو ها، آشپزخانه ها و، حمام و سرویس بهداشتی ها مورد استفاده است .


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.