DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

DecoMecor

کلینیک ساختمانی و دکوراسیون

شناخت تاثیر سینک در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه

خانم های خانه دار به طور مداوم با این وسیله سر و کار دارند، شستشوی ظروف، میوه جات و سبزیجات، آماده کردن غذا و بسیاری از کارهای دیگر در سینک صورت می گیرد. پس انتخاب سینک مناسب یک چالش بزرگ برای هر بانوای میباشد , که قصد ساختن خانه یا تغییر دکوراسیون آن را دارد.


 انواع جنس سینک

 

عامل اصلی تعیین کننده در پایداری سینک در استفاده روزمره از آن متریال به کار رفته در سینک می باشد. جنس بعضی از سینک های از بقیه قوی تر است اما بیشتر دارای اشکالاتی هستند. در اینجا به شرح مواردی اشاره میکنیم با دکومکور همراه باشید :

 

  • سینک لعابدار چدنی یا استیل :

 

این نوع متریال در رنگ های گوناگون وبرای پاکیزگی آسان ارائه می شوند.

 

  • سینک های استینلس استیل :

 

این نوع سینک  محبوبترین متریال به کار رفته در سینک آشپزخانه است. در معرض آب زنگ نمیزند و تغییر رنگ هم نمی دهد

 

  • سینک با رویه جامد (سالید) :

 

می توان سینک سالید را طوری انتخاب کرد که با کانتر به صورت کاملا یکنواخت دیده شوند. سطح سالید در مقابل خوردگی مقاوم است اما گرما یک مشکل برای این نوع سینک ها خواهد بود. یک قابلمه داغ یا یک شی آهنی داغ به سینک آسیب خواهد رساند.

 

  • آکریلیک :

 

شبیه لعاب به نظر می رسد اما راحت تر خشدار می شود و یک قابلمه داغ سطح آنرا ذوب کرده و یک شی آهنی داغ به وضوح اثری روی سطح آن باقی می گذارد.

 

  • شیشه :

 

سینک شیشه ای حس خوبی برای شما ایجاد می کند. آبکشی کردن، استفاده از لکه برها و سایر پاک کننده ها هیچ اثری روی شیشه حرارت دیده باقی نمی گذراند اما سقوط یک شی تیز مانند قیچی می تواند این سینک را شکسته و به تکه های ریز تبدیل کند.

 

  • خاک نسوز:

 

این ماده در رنگ های گوناگون وجود دارد. این ماده در برابر تست لکه پذیری، تمیز کاری و حرارت مقاومت نموده است. اما در مقابل سقوط اجسام به چالش کشیده شد. سقوط یک جسم 5 پوندی (2/26 کیلوگرم) باعث خراشیدن و ورقه شدن این نوع سینک گردید.

 

 

انواع سینک


 

انواع سینک آشپزخانه

 

  1. سینک با یک لگن بزرگ

  2. سینک با دو لگن هم اندازه

  3. سینک با دو لگن در اندازه های متفاوت

  4. سینک با سه لگن (دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک با امکان دفع زباله)

 

نکاتی در باره ی سینک

 

در گذشته اتصالات بیشتر از جنس فلز بوده  و بر اثر سرما و گرمای هوا، ترک برمی‌داشت یا به مرور زمان زنگ می زد  . اما امروزه این لوله‌ها از پلاستیک تهیه می‌شود؛ انعطاف بالایی دارد ،زنگ نمی ‌زند و بسیار سبک است. از طرفی قیمت آن ها از فلز ارزان ‌تر است و با توجه به همه این جوانب، فروش زیادی دارد. اگر روی راه‌آب‌روها درپوش بگذارید و مراقب باشید که ته ‌مانده غذا و روغن وارد لوله‌ها نشود، این اتصالات سال‌ها عمر می‌کنند.

 

روش تمیز نگه داشتن سینک ظرفشویی

 

برای تمیز نگه داشتن سینک ظرفشویی نکاتی مهم هست که در این مقاله به شما خواهیم گفت و در این مقاله یاد خواهید گرفت چگونه بدون استفاده از مواد شیمیایی  سینک آشپزخانه تان را تمیز و براق نگه دارید.

 


انواع سینک و جنس ان


سینک آلومینیومی و چینی را با پودر لباسشویی تمیز کنید.

 

برای ضد عفونی کردن سینک ظرفشویی مقداری نمک روی سینک ظرفشویی بپاشید و بعد از 15 دقیقه سینک را بشویید.

 

از سفید کننده و جرمگیر برای تمیز کردن سینک هرگزاستفاده نکنید برای اینکه پس از خشک شدن ایجاد لکه های تیره میکند و سینک را مات و کدر میکند این لکه های تیره براحتی از بین نمیرود و گاها برای همیشه باقی می ماند.

 

سینک استیل را با جوش شیرین تمیز کنید.سطح سینک را خیس کنید و جوش شیرین را روی آن بپاشید سپس با ابر یا دستمال مناسب روی سینک بکشید و تمیز کنید,در انتها سینک را با آب بشویید.

 

اگر روی سینک لکه و رسوب ایجاد شده است با یک پارچه تمیز آغشته به سرکه سفید روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه ها از بین بروند.همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را در مقداری آب حل کنید و سینک را با این محلول بشویید تا لکه ها از بین بروند.از این محلول برای تمیز کردن جرم و رسوب شیر آب و اتصالات اطراف سینک نیز میتوانید استفاده کنید.


ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.